..

bismillah..

Monday, June 25, 2012

azam baru :)


بسم الله الرحمن الرحيم 



assalamualaikum ya aiyuhas soolehun was solihaat.. lama sungguh saya meninggalkan blog ini kosong tanpa tambahan dan perkongsian.. alhamdulillah dalam masa beberapa tahun ini telah banyak perubahan berlaku dalam diri saya dan mudahan perubahan itu baik untuk saya dan orang di sekelililng saya..



tiba-tiba hati ini tergerak untuk menulis semula.. insyaallah dengan azam dan semangat baru ini, saya akan berkongsi kepada sahabat semua tentang cerita-cerita , nasihat-nasihat, sedikit ilmu dari ilmu yang sangat luas milik Allah s.w.t dan entry2 yang mudah mudahan mampu memberi manfaat untuk saya dan sahabat semua..



ulamak al-Habib Umar Benhafidz pernah berkata " sesungguhnya manusia itu akan mati bila2 masa sahaja, adapun tulisan akan kekal selamanya. jadi tulislah sesuatu yang baik yang boleh membuatkan kita bahagia di sana".





apabila terbaca kata2 hikmah daripada ulamak ke38 termasyhur di dunia ini, selalu hati ini disapa dan didorong untuk mula menulis semula.




teringin rasanya menulis sesuatu yang bermanfaat seperti orang lain walaupun ilmu belum penuh di dada. tetapi bagi saya adalah lebih baik saya kongsi ilmu yang sedikit itu daripada ia hilang tanpa diamal dan disampaikan kepada orang lain. sekurang kurangnya ia dapat memberi peringatan yang baik untuk kita semua. insyaallah 




saya mulakan perkongsian saya selepas ini dengan memohon maaf..mungkin dalam perkongsian baru saya selepas ini ada kesilapan atau sesuatu yang bercanggah dengan pemikiran sahabat2.. saya tidak kata semua yang saya cakap betul dan anda mesti terima semua yang saya kongsikan.. ambillah apa yang baik dari saya dan mohon dibetulkan apa yang tesilap.. moga2 kita tergolong dalam golongan mukmin yang saling mengingati dan berpesan pesan kepada kebaikan. insyaallh..